سیب‌زمینی ایران از کیفیت و شهرت زیادی در بازارهای جهانی برخوردار است اما متاسفانه صادرات سیب‌زمینی در ایران دستخوش تصمیمات لحظه‌ای دستگاه‌های دولتی است و در بسیاری موارد بدلیل تامین نشدن تقاضای کشورهای مقصد، سیب‌زمینی ایران در حال از دست دادن بازار خود است

قیمت سیب‌زمینی هرساله در حال تغییر است. این تغییرات و نوسانات قیمت در محصول سیب‌زمینی، گاهی در طول یک سال، یک ماه و حتی بصورت هفتگی، اتفاق می‌افتد. حتی شنیده می‌شود که قیمت محصول سیب‌زمینی جهت معامله در بازار میادین میوه و تره بار، در یک روز با روز قبل متفاوت است.

چه واریته‌هایی قابلیت انبارداری دارند؟ شرایط درست انبار و نگهداری سیب زمینی و مشکلات انبارهای خانگی و روستایی چیست؟ تعرفه انبارداری محصول سیب زمینی و پیاز در سال 1400 چقدر است؟ آیا انبارهای صنعتی ایران استاندارد است؟ و ...

موضوع مهمی که بسیاری از جلسات مدیران و سیاستگذاران را به خود اختصاص داده و تصمیمات مهمی نیز در این حیطه اخذ و ابلاغ می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را قدری بیشتر باکشت فراسرزمینی و مزایا و چالش‌های این طرح، آشنا کنیم.

سیب‌زمینی بنفش در سالهای اخیر طرفداران زیادی در سراسر جهان پیدا کرده است. این محصول در کشور ایران نیز، ورود پیدا کرده و تعداد محدودی از سرمایه‌گذاران به تولید این محصول مهم پرداخته‌اند. در این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد محصول سیب زمینی بنفش و خواص مهم آن و شرایط بازار آن در ایران در اختیار شما قرار داده می‌شود.